Årsmøte, middag og premieutdeling

Onsdag 27. september var det igjen tid for sesongavslutning med årsmøte, magnumputten, middag og premieutdeling. 40 herrer deltok.

Årsmøte startet med at komiteens leder, Torgeir Lund, ønsket ca. 40 medlemmer velkommen. Deltakelsen var litt lavere enn i 2022. En foreløpig årsrapport ble lest opp og godkjent av forsamlingen uten vesentlige kommentarer.

Regnskapet for 2023 ble fremlagt av Jan Aukner, kasserer. Det som skulle vært et enkelt regnskap, er blitt komplisert fordi senior herrer er en del av klubbens regnskap. Beregnet regnskap per. 27. september viser et overskudd på 26.000 i motsetning til tidligere år som har kommet ut med underskudd.

Valg av komiteen for 2023/24 var enkelt. Ingen av de sittende ønsket å trekke seg. Tom Fjeld-Nielsen ble foreslått som nytt medlem. Komiteen for neste år blir:
Torgeir Lund(leder), Knut Aulie, Jan Aukner(kasserer), Jørn Kongsøre, Stein Aasheim, Dag Wittusen og Tom Fjeld Nielsen. Ole Engstrøm deltar på komitemøtene som observatør fra styret.

I Magnumputten ble det stang inn for Torleif Stange.

Middag/årets premieutdeling

36 spillere hadde meldt seg på årets middag. Spiseriet serverte som vanlig veldig god mat med andebryst som hovedrett. Før kaffe og dessert var det premieutdeling for årets turneringer.

Etter en meget spennende avslutning gikk årets seniorpokal til Petter Balstad med 199 pts. Stein Aasheim som hadde ledet hele sesongen, ble slått på målstreken. Han endte på 196 pts.

Senior herrer klasse A ble da også vunnet av Petter Balstad.

For klasse B var Olaf Eie vinner med 188 pts. Kåre Engebretsen ble nr 2 med 185 pts.

Eclectic brutto ble vunnet av Richard Berggren (bildet under) på 58 slag hvor Asbjørn Ramnefjell ble nummer 2 med 59 slag.

Eclectic netto ble vunnet av Petter Balstad med 45 slag hvor Roar Bergerud ble nr. 2 med 48 slag.

Komplette resultatlister er tilgjengelig i GolfBox.

Matchplay A ble vunnet av Ottar Grindheim i finalen mot Christian Storm. I finalen i matchplay klasse B vant Christian Anker-Rasch (bilde under) over Richard Furuholmen.

Premiering for sesongen var, pokaler, vin og flotte glass med OGK-logo.