Banen åpner onsdag 15. mai kl. 09.00

Da har klubben gleden av å melde at banen åpner for spill onsdag 15. mai. Den første tiden blir det noen tiltak for å begrense spilletrykket.

I går ble det gjennomført en befaring på banen med styreleder, leder i banekomiteen og banesjefen. Til tross for noen dager med god varme sist uke er det jevnt over ganske tynt på spilleflatene. Enkelte greener er ganske bra mens andre fortsatt har en god del igjen før de blir gode.

Det åpner for booking i morgen onsdag 8. mai kl. 07.36.

Members only

Det blir «members only» frem t.o.m. søndag 26. mai.

Blokkerte starttider

I perioden onsdag 15. mai t.o.m. søndag 19. mai blokkeres hver fjerde starttid slik at de ikke er mulig å booke. F.o.m. mandag 20. mai vil det være færre forhåndsblokkeringer.

Golfbil

Inntil videre vil det ikke være tillatt med golfbil. Hvor lenge forbudet vil vare avhenger av progresjonen på banen i tiden fremover.

Ballplassering

Vi starter med ballplassering innenfor en køllelengde på fairway og foregreen.

Maks to (2) starttider liggende per fasilitet i GolfBox samtidig

For å fordele starttidene bedre blant klubbens medlemmer vil det kun vært mulig å ha to starttider liggende i GolfBox samtidig på hver av de tre fasilitetene. Enkelt forklart betyr det at du maximalt kan ha:

• to starttider samtidig i GolfBox på 18-hulls banen
  • to starttider samtidig i GolfBox på front-nine
  • to starttider samtidig i GolfBox på back-nine

NB! Deltagelse i gruppespillet på medlemsdagen eller i klubbturneringer teller ikke som del av maks to bookinger liggende samtidig.

Booking fra fem (5) til tolv (12) dager før spill

Aktive medlemmer kan i år reservere starttid tolv dager før spill i GolfBox. Hensikten med dette er at det skal bli lettere å planlegge spill, men også å minske bookingtrykket som oppstår når det er anledning til å booke lenger tid i forveien enn kun fem dager før spill. Starter vil være tilgjengelig på tlf. fra og med onsdag 15. mai, tlf. 22510565

Utvidet bookingbilde fra kl. 20.00 til kl. 21.00

Bookingbildet i GolfBox utvides med én time i de periodene i golfsesongen hvor det er dagslys lenge nok for spill. Fra kl. 21.00 er det ballrenne. Konsekvensen av utvidelsen er at starter vil være tilgjengelig til kl. 21.00 noe som igjen vil klubben bedre kontroll med spillere som slår ut etter kl. 20.00.

Forhåndssalg av medlems gjestebilletter avsluttes 14. mai kl. 23.59

Forhåndssalget av medlems gjestebilletter avsluttes dagen før banen åpner for spill. Det betyr at billetter kan kjøpes frem t.o.m 14. mai kl. 23.59 .
Les mer om salget her

Treningsområder som også åpner 15. mai er:

• Stephens Corner (treningsfelt mellom hull 1 og 3).
  • Suzanns Corner (treningsfelt mellom hull 4, 5 og 15).