Vi trenger frivillige

I år fyller klubben 100 år og det skal feires så det monner med aktiviteter for alle. Vi søker frivillige til å bistå med arrangementene.

De fleste av aktivitetene er samlet i jubileumsuken fra lørdag 8. til søndag 16. juni.  Oppgavene er mange og klubben søker frivillige til å bistå ansatte med planlegging og den praktiske gjennomføringen. Nedenfor finner du planlagte arrangementer.

Er det noen av dagene du kan tenke deg å bidra, send en melding til daglig leder Niels Vik, vik@oslogk.no

Lørdag 8. juni
-avholdes finalen i Bogstad Masters. I 2023 ble Bogstad Masters lansert som et nytt turneringskonsept i klubben. Dette betyr at alle unike vinnere av utvalgte turneringer gjennom forrige golfsesong får muligheten til å delta i finalen, som markerer starten på klubbens jubileumsfeiring. Vinneren blir belønnet med billetter til den prestisjetunge Solheim Cup som spilles i USA i september.

Søndag 9. juni
-arrangeres Sarah og Carl's Cup & Anthony's Minipokal, sannsynligvis Europas største åpne juniorturnering med nesten 300 deltakere. Det er 38. gang turneringen arrangeres, og barn og unge fra ca. ett år til 19 år er hjertelig velkomne. De yngste spiller ett hull med hjelp på veien, mens de eldste konkurrerer på hele banen i brutto og netto klasser. Vi håper at flere av klubbens elitespillere vil delta og kaste glans over arrangementet.

Torsdag 13. juni, Offisiell markering
Offisiell markering av klubbens 100-års dag med gjester fra bant annet idretts-Norge, Oslo kommune, Bydel Vestre Aker, vennskapsklubber og representanter fra omkringliggende golfklubber.

Fredag 14. juni
Klubben ønsker å gi noe tilbake til samfunnet ved å arrangere en Veldedighetsturnering i samarbeid med den private stiftelsen "Aktiv mot Kreft". Stiftelsen, som ble etablert av Grete Waitz og Helle Aanesen, jobber for at persontilpasset trening skal blir inkludert i standard kreftbehandling fra diagnosetidspunktet.

Lørdag 15. juni, Festaften
- arrangeres tidenes første Klubbmesterskap i putting og på kvelden er det Festaften for medlemmer med følge.

Søndag 16. juni
- spilles Jubileumsturneringen med servering på banen, spennende konkurranser og påfølgende bevertning og premieutdeling.

27. til 30. juni
Norgesmesterskapet for Damer og Herrer arrangeres på Bogstad. Dette er en flott mulighet til å se Norges fremste golfspillere i aksjon.

Lørdag 31. august
Åpent Norsk mesterskap i Hickory golf arrangeres der spillerne bruker køller fra før 1935 og opprinnelige kleskoder.