Nytt om booking og spill 2024

Også i år blir det innført noen nye regler for booking og spill. Hensikten er å øke tilgjengeligheten på banen og bidra til positivt til klubbmiljøet.

Medlemsdag på tirsdager

I golfsesong 2023 ble det gjennomført tre klubbdager hvor det ukentlige spillet i regi av gruppene; dame-, herre- og senior herre, ble samlet på en og samme dag. Hensikten var å skape et inkluderende og sosialt klubbmiljø på tvers av alder og kjønn. Erfaringene var gode og i år vil alt gruppespill samles på tirsdager. Det betyr at Senior Herrer i likhet med Damene og Herrene også spiller på tirsdager.

Gruppespillet på medlemsdagen fordeles som følger:

• Damene kl. 10.27-12.15
  • Damene ettermiddag kl. 17.03-17.21
  • Herrene kl. 08.03, 14.30-16.54 og 17.30-17.48
  • Senior herre kl. 08.12-10.18 og 12.24-12.51

9- hullsbooking også på mandager

I tillegg til fredager vil det åpnes for 9-hullsbooking i GolfBox på mandager. Du kan velge å spille front-nine og/eller back-nine. Ved 18-hullsspill må man booke begge baner. Pass på at du legger inn nok tid til å runde de første 9 før du skal slå ut på de siste 9 hullene.

Fasilitetene som benyttes i GolfBox ved booking er:

• Oslo GK – Bogstad, Oslo GK (18 hulls banen)
  • Oslo GK – Oslo GK Hull 1-9 (front nine)
  • Oslo GK – Oslo GK Hull 10-18 (back nine)

Vi presiserer at det kun er på mandag og fredag det er mulig å booke 9-hullsspill. Øvrige dager vil kun 18-hullsbanen være tilgjengelig for booking i GolfBox.

Booking fra fem (5) til tolv (12) dager før spill

Aktive medlemmer kan i år reservere starttid tolv dager før spill. Hensikten med dette er at det skal bli lettere å planlegge spill, men også å minske bookingtrykket som oppstår når det er anledning til å booke lenger tid i forveien enn kun fem dager før spill.

Maks to (2) starttider liggende samtidig i GolfBox

For å fordele starttidene bedre blant klubbens medlemmer vil det kun vært mulig å ha to starttider liggende i GolfBox samtidig på hver av de tre fasilitetene. Enkelt forklart betyr det at du kun kan ha:

• to starttider samtidig i GolfBox på 18-hulls banen
  • to starttider samtidig i GolfBox på front-nine
  • to starttider samtidig i GolfBox på back-nine

NB! Deltagelse i gruppespillet på medlemsdagen eller i klubbturneringer teller ikke som del av maks to bookinger liggende samtidig.

Ett eksempel:
Dersom du en uke skal spille en runde på en onsdag og en runde på torsdag så vil regelen om maks to bookinger reservert av gangen bety at du, når onsdagsrunden er ferdigspilt, kun vil ha én booking liggende. Det betyr i praksis at du når onsdagsrunden har startet, kan bestille en starttid i helgen.

Utvidet bookingbilde fra kl. 20.00 til kl. 21.00

Bookingbildet i GolfBox utvides med én time i de periodene i golfsesongen hvor det er dagslys lenge nok for spill. Tidligere år har det vært ballrenne fra kl. 20.00. Konsekvensen av utvidelsen er at starter vil være tilgjengelig til kl. 21.00 noe som igjen vil klubben bedre kontroll med spillere som slår ut etter kl. 20.00.

Fortsatt mulig å slenge seg med (walk-on’s eller drop-in)

Til tross for begrensningen på maks to gjeldende bookinger samtidig (som beskrevet ovenfor) skal medlemmer som er på klubben kunne «slenge seg med» på en ledig plass uten at det teller som én av to gjeldende starttider. I dette tilfellet gjelder følgende forutsetninger;

• man kan tidligst reservere slikt spill maks to timer før tee-off
  • reservasjon gjøres ved personlig oppmøte hos starteren (ikke via telefon eller nettet)
  • man må være på klubben i tiden mellom reservasjon og spill
  • det er kun starteren som kan legge inn denne tredje reservasjonstiden

Bookingregel for medlemmer 75+ videreføres

Det er problematisk for noen av våre eldre medlemmer å få reservert starttid i GolfBox. Aktive medlemmer i alderen 75+ kan derfor ringe og booke starttider på mandager fra kl. 10.00 - 10.45. Starttidene kan kun reserveres via telefon til Christian Aronsen, tlf. 93844985, senest kl. 12.00 seks (6) dager før spill, dvs. senest tirsdagen før kl. 12.00.