Salgsrekord for bruktmarkedet

Golfmarked gikk av stabelen i helgen og mange så sitt snitt til å skaffe seg nytt, men brukt golfutstyr. Det ble nok en ny omsetningsrekord.

Presis klokken 10.00 åpnet dørene og rekordmange stod klare for å sikre seg de beste go’bitene. Pengene som klubben får inn fra Golfmarkedet nyter barn og unge som deltar i trening godt av.
- 30 prosent av salgssummen går til klubben, mens resten går til selger. Pengene er med på å holde treningsavgiften nede, gi bedre oppfølging av spillere i flere turneringer og rimeligere spill på andre baner. I år omsatte vi for over kr 560 000,- og det er ny rekord, forteller Robin Pettersson som hadde det overordnede ansvaret for markedet.

Golfkøller kommer i mange varianter og det krever kompetanse å velge det som passer til hver enkelt spiller. Flere av klubbens trenere bidro og ga råd og kjøpsveiledning til både til store og små.
- Som spiller utvikler man sin golf og ønsker seg ofte noe nytt og bedre. Som juniorspiller vokser man gjerne fra utstyret og må jevnlig skaffe seg noe nytt. Vi er stolt av å kunne bidra med et bærekraftig initiativ, forteller Robin.

En stor takk rettes til alle de frivillige som stilte opp denne søndagen.
- Jeg vil benytte anledningen til å takke alle frivillige som hjalp klubben med gjennomføringen av markedet. Uten dem ville det ikke vært mulig å avholde golfmarkedet, avslutter Robin.